• Gençliği yetiştiriniz. Onlara ilim ve irfanın müsbet fikirlerini veriniz. Geleceğin aydınlığına onlarla kavuşacaksınız.
  • Zafer, " ZAFER BENİMDİR" diyebilenindir. Başarı ise, "BAŞARACAĞIM" diye başlayarak sonunda "BAŞARDIM" diyebilenindir.
  • Türk çocuğu atalarını tanıdıkça, daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.
  • Yalnız tek bir şeye çok ihtiyacımız vardır: Çalışkan olmak!
  • Hürriyet ve bağımsızlık benim karakterimdir.
  • Türk çocuklarının yüksek kabiliyetine inancım tamdır.
  • Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir.
  • Türk ! Öğün. Çalış. Güven.
  • Biz Türkler, bütün tarihimiz boyunca hürriyet ve istiklâle timsal olmuş bir milletiz.
  • Egemenlik kayıtsız ve şartsız milletindir.
  • Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.
  • Büyüklük odur ki kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın.
  • Memleket için gerçek ülkü ne ise onu görecek ve o hedefe yürüyeceksin.
  • Herkes senin aleyhinde bulunacaktır, seni yoldan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen burada direneceksin.
  • Önünde sonsuz engeller yığılacaktır. Kendini büyük değil, küçük, araçsız hiç telakki edecek,
  • kimseden yardim gelmeyeceğine inanarak bu engelleri asacak, ondan sonra sana büyüksün derlerse bunu diyenlere güleceksin.
  • Müspet bilimlerin temellerine dayanan, güzel sanatları seven, fikir terbiyesinde olduğu kadar beden terbiyesinde de kaabiliyeti artmış ve yükselmiş olan erdemli, kudretli bir nesil yetiştirmek ana siyasetimizin açık dileğidir.
GÜRÇAĞ OKULLARI HARİTA MÜZESİNDE
26/12/2017

Gürçağ Okulları 9. sınıf öğrencileri Coğrafya dersi harita bilgisi konusu kazanımlarına uygun olarak Harita Genel Komutanlığı Harita Müzesi’ne düzenlenen bir eğitim gezisine katıldı. Öğrenciler Türkiye’de tek olan bu müzede eski haritalar ve bu haritaların oluşturulmasında kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibi oldular. Müze görevlisi tarafından eski zamanlarda bir izohips haritasının nasıl oluşturulduğuna tanık oldular.
Haritaların oluşturulmasında ilk aşama olan “Uzaktan Algılama” nın ne olduğunu öğrendiler. Yine haritaların bilgisayar ortamında işlenmesini de burada gördüler. Son olarak ise kabartma haritaların nasıl oluşturulduğu bunların kullanım alanları hakkında bilgi edinen öğrenciler edindikleri kazanımlarla okula döndüler.

Diğer Haberler